Poskytování základního sociálního poradenství - zdarma

1.  Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

  • pomoc při podávání jídla a pití
  • pomoc při oblékání a svlékání
  • pomoc při prostorové orientaci a pohybu ve vnitřním prostoru

 2.  Pomoc při osobní hygieně

  • základní péče o vlasy a nehty
  • pomoc při úkonech osobní hygieny
  • pomoc při použití WC

3.  Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • dovoz nebo donáška jídla
  • pomoc při přípravě jídla a pití
  • příprava a podání jídla a pití

 4.  Pomoc při zajištění chodu domácnosti

  • běžný úklid a údržba domácnosti
  • pochůzky nákupy
  • praní a žehlení prádla

 5.  Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

  • doprovod do zaměstnání, do zdravotnického zařízení, na instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět

Sociální pracovnice při zahájení péče představí paní pečovatelku, která bude služby zajišťovat.

 

Základní pravidla pro poskytování služby

(provozní pravidla obdrží každý uživatel při sepsání smlouvy)

  • pečovatelskou službu poskytujeme v domácnostech uživatelů nebo na místech se službou souvisejících (např. doprovod k lékaři, na úřad..)
  • u zájemce v bytě provede sociální pracovnice sociální šetření (záznam do příslušného tiskopisu)
  • při sociálním šetření jsou zájemci (případně i přítomné rodině) podány veškeré potřebné informace a zodpovězeny otázky
  • na základě sociálního šetření v domácnosti zájemce je na dojednané služby je uzavřena písemná smlouva, kde jsou určena práva a povinnosti obou stran, druh a frekvence služby, její cena, doba platnosti,  možnost odvolání a možnost podávat stížnosti.
  • uzavřená smlouva může být po dohodě obou stran měněna a to rozšířením nebo zúžením služeb
  • výkon sjednaných služeb provádí pečovatelka - pracovnice sociálních služeb, která je uživateli představena
  • s uživatelem sociální pracovnice sestaví individuální plán péče, podle kterého bude péče prováděna a který může být měněn na základě společného hodnocení (pečovatelka - uživatel)
  • klient má právo podávat stížnosti na poskytovanou službu na kontaktní místa, jejichž seznam má k dispozici (provozní pravidla pečovatelské služby)
  • uživatel (nebo jeho rodina) má možnost kdykoliv - v průběhu hlavní pracovní doby se dotazovat nebo záležitosti péče konzultovat na telefonních číslech, které má k dispozici.